Historia

Rok 1918, Sakichi Toyoda, który jest japońskim przemysłowcem, a także utalentowanym konstruktorem, zakłada spółkę przędzalniczo-tkacką. To właśnie początek histori koncernu, który obecnie znany jest pod nazwą Toyota. W 1933 roku w dotychczasowej firmie powstaje dział motoryzacyjny. Nowa branża w Japonii rozwija się niezwykle szybko ze względu na zapotrzebowanie rynku na auta produkcji rodzimej. W 1936 roku produkcja pierwszego modelu samochodu rusza pełną parą. Jedynie 5 lat zajęło samochodom marki Toyota prześcignięcie wielkością sprzedaży, popularne wtedy Chevrolety oraz Fordy.

Zasady

Toyota kieruje się własnymi regułami, które stworzone przez założyciela marki funkcjonują i są wzorem do naśladowania dla pracowników, aż po dziś dzień. Reguły te określają działalność i politykę firmy. Nakazują pracę w grupie, przyczynianie się do rozwoju kraju niezależnie od stanowiska czy pozycji. Nakazują myślenie kreatywne, ustawiczne doskonalenie się i zadawanie coraz to nowych pytań. Należy myśleć praktycznie, być uprzejmym, wspaniałomyślnym i szanować innych ludzi. Reguły te uczą również wdzięczności za wszelkie godne uczynki. Co jednak najbardziej kontrowersyjne, każdy pracownik, jeśli zauważy błąd, posiada prawo do zatrzymania całęj lini produkcyjnej.

Logo

Logo firmy skrywa wiele ukrytych przekazów. Kształt czyli litera T pochodzi oczywiście od pierwszej litery nazwy marki. Logo zawiera trzy owalne kształty, z których dwa zachodzą na siebie w środku, co oznacza zaufanie i relację pomiędzy marką i klientem. Natomiast owal otaczający pokazuje nieskończone możliwości i globalne plany na przyszłość firmy. Logo przedstawia jednocześnie kierownicę, a zachodzące na siebie okręgi są symbolem nieskończoności.