BMW jest jedną z trzech głównych niemieckich marek należących do segmentu premium. Swoją pozycję i renomę z rynku niemieckiego przeniosło prawie na cały świat.

Motto firmowe tej marki brzmi „Freude am Fahren” co oznacza „radość z jazdy” W swojej bogatej ofercie sprzedaży marka to posiada wiele godnych uwagi modeli.

Jak na przestrzeni lat powstawał zakład BMW?

Karl Friedrich Rapp w 1913 roku założył firmę Rapp Motorenwerke AG. Przedsiębiorstwo to przejął trzy lata później Gustav Otto, który był producentem aeroplanów oraz różnego rodzaju silników lotniczych. To on zmienił nazwę firmy na Bayerische Flugzeugwerke AG, czyli Bawarskie Zakłady Lotnicze. Następnie w 1917 roku zakład został przekształcony w spółkę akcyjną Bayerische Motoren Werke GmbH. Z upływem kilku miesięcy do przedsiębiorstwa dołączył Austriak Franz Josef Popp, który nadał jej nazwę BMW. Nazwa ta obowiązuje do dnia dzisiejszego. Kręcące się śmigło samolotu na niebieskim tle odzwierciedlającym niebo, które stanowi logo marki również obecnie, pochodzi także z tamtego okresu. Barwy takie znajdują się także na fladze Bawarii, w której od samego początku mieści się siedziba zakładu.
Na mocy Traktatu Wersalskiego po pierwszej wojnie światowej produkcja samolotów została w Niemczech zabroniona. W związku z tym Otto zamknął zakłady lotnicze i zdecydował o wytwarzaniu podzespołów do lokomotyw. W tym czasie powstaje również pierwszy projekt motocyklowego silnika. Cztery lata później, czyli w 1923 roku gotowy jest już cały pojazd na dwóch kółkach. Jest to model R32.
Z upływem kilku lata, bowiem w 1928 roku zakład ten kupuje Dixi. Marka ta zajmuje się produkującą samochodów na licencji brytyjskiego Austina Seven. Następnie 1933 roku według projektów niemieckich inżynierów powstają pierwsze auta a mianowicie: I6, 327, 328 i 335. Podczas drugiej wojny światowej w bawarskiej fabryce ponownie są produkowane silniki lotnicze oraz motocykle. Po uzyskaniu przez firmę pozwolenia na naprawy pojazdów amerykańskiego wojska w mieście Allach przedsiębiorstwo się znacznie rozwija. W następnych latach wytwarza części do maszyn rolniczych oraz rowery. W 1948 roku wznowiona została produkcja motocykli.
Pierwsze powojenne samochody tej marki a mianowicie modele 501 i 502 powstały na początku lat pięćdziesiątych. Z zakładu w Monachium w 1955 roku wyjechała Isetta. Było to bardzo maleńkie auto na trzech kołach. Bardzo dobre wyniki jakimi cieszyła się sprzedaż samochodu uratowały kondycję finansową tego przedsiębiorstwa.
W 1961 roku niemiecka fabryka przedstawiła model 1500. Zapoczątkował on nową erę, która została następnie ugruntowana przez takie samochody jak 2000 CS, a także serie New Sixes i New Class. Te dwa ostatnie stworzyły podstawy do nazewnictwa modeli ten znanej niemieckiej marki. Mianowicie New Sixes to początek dzisiejszej serii 3 zaś New Class ? serii 7.
Z nadejściem lat dziewięćdziesiątych firma nawiązała współpracę z Rolls-Roycem, który to stał się jej własnością 1998 roku. Lata 1994-2000 to okres, w którym Rover oraz Land Rover przynależał do tego zakładu. Od 2005 roku firma ta jest także właścicielem Formuły 1 BMW-Sauber F1. Ostatecznie, dzięki stworzeniu serii limuzyn o wysokich osiągach, firma tej marki stała się jednym z głównych rynkowych graczy w segmencie premium. Posiada w swojej ofercie sporo limuzyn, wersje usportowione i sportowe, a także modele terenowo-rekreacyjne. Główne zakłady tej marki mieszczą się w Niemczech oraz w Stanach Zjednoczonych.

Czy naprawy samochodów tej marki są drogie

Kupujący używany samochód tej marki najlepiej aby był albo mechanikiem albo osobą o dość sporych dochodach. Niestety,  naprawy w używanych aut są bardzo drogie. Ich Awaryjność jest dość spora. Wynika to bowiem, nie tyle braku jakości ale z liczby elementów. Obecnie 10 letnie auta mają skomplikowane silniki, dużo elektroniki oraz dość sporo wyposażenia. To wszystko przyczynia się to tego, że od czasu do czasu coś trzeba naprawić. Na przykład diesle posiadają żaluzje chłodnicy, które zamykają się gdy silnik jest zimny. Dzięki temu motor szybciej się nagrzewa, zużywa mniej paliwa. Ciekawe rozwiązanie ale po latach mechanizm się zacina. Tylny napęd, który przeważa w tym samochodzie zawiera dużo więcej elementów niż tani napęd przedni. Ponadto krzyżaki, podpory wału lubią się w samochodach o dużym przebiegu psuć.

Podsumowując aby kupić używane tej marki trzeba się na tych autach znać. Inaczej bardzo łatwo można nadziać się. Warto wiedzieć jak ma działać system kontroli trakcji, jakie błędy na komputerze mogą występować a które nie. Ponadto należy znać pracę skrzyni, która zazwyczaj jest automatyczna. Z tego też powodu wiele osób mających do wydania kilkadziesiąt tysięcy złotych decyduje się na zakup innej marki samochodu z salonu zamiast kupować używane.
Na zakończenie warto wspomnieć, że poprawna wymowa nazwy marki w języku niemieckim to ?be em we”. Co ciekawe, jest to także nazwa drinka popularnego w Wielkiej Brytanii, który w składzie zawiera Baileys, Malibu i Whisky.