Podjąłeś decyzję, że nadszedł czas na zmianę floty samochodowej? Pragniesz zmiany, ale zanim podejmiesz kroki w stronę zakupu nowego auta, trzeba pomyśleć, jak i gdzie sprzedać jego poprzednika. Warto poświęcić trochę czasu na przygotowanie go dla nowego właściciela, nawet jeśli jest to BMW lub Mercedes, żeby dzięki temu cały proces przebiegł sprawnie i komfortowo dla wszystkich stron.

Jak sprzedać skutecznie i dobrze samochód?

Oczywiście, można pomóc sobie w sprzedaży, choć nie oszukujmy się, jeśli nasz produkt, dla którego poszukujemy nowego właściciela jest w stanie agonalnym, raczej nie oczekujmy cudów. O czym warto pamiętać przed sprzedażą?

Czy warto skorzystać z usług pośrednika?

Często wiele osób decyduje się na oddanie auta do komisu lub skusił ich lokalny skup samochodów. Takie wyjście z sytuacji oczywiście oszczędza nasz czas, jednak pod względem finansowym jest mało opłacalne. Podobnie jest, gdybyś zdecydował się na oddanie auta w rozliczeniu. Jeśli zatem zależy nam na uzyskaniu, jak najlepszej ceny, będziemy musieli zainwestować kilka dni naszej pracy. Warto też pamiętać, że obecnie kupujący chętnie korzystają z opcji ?zakupu bezpośrednio od właściciela?. Zyskują wówczas poczucie, że zrobili dobry biznes, oszczędzając na prowizji pośrednika. Ogłoszenia prywatne cieszą się zdecydowanie większym zainteresowaniem i pozytywnym odbiorem.

Jak Cię widzą, tak Cię piszą

Z samochodem bywa jak z ludźmi ? liczy się pierwsze wrażenie. Zacznij od dokładnego posprzątania wnętrza, zrewitalizuj tapicerkę, wypierz dywaniki, odkurz deskę i szyby. Jeśli trzeba wykonać drobne prace naprawcze, warto o to zadbać, gdyż od razu podniesie to wartość pojazdu, bez dużych nakładów czasu i pieniędzy. Oczywiście potrzebna też będzie właściwa kosmetyka od strony zewnętrznej. Polerowanie samochodu nie zalicza się do lekkich zajęć, ale zadbany lakier o pięknym połysku na pewno przyciągnie nie jedno spojrzenie. Na koniec dokładnie umyj całe auto.

Pokaż produkt od najpiękniejszej strony

Nie chodzi tu bynajmniej o zmianę rzeczywistości w Photoshopie! Żyjemy w świecie, wyznającym kult obrazu. Popularne portale społecznościowe zalewane są pięknymi zdjęciami. Niech i Twój samochód dobrze się zaprezentuje na zdjęciu. Postaw go w miejscu, gdzie żadne niepotrzebne przedmioty (podwórkowy bałagan, kosze na śmieci itp.) nie będą widoczne w kadrze. Sfotografuj auto z czterech stron oraz z perspektywy (pod kątem). Zdjęcie musi być dobrej jakości, więc jeśli Twój smartfone nie robi najlepszych zdjęć, pożyć od kogoś aparat fotograficzny. Nie ukrywaj żadnych defektów, a raczej uczciwie pokaż je na zbliżeniach. Nie zapominaj również o wnętrzu ? detalach tapicerki, deski oraz bagażnik. Niech już podczas oglądania fotografii potencjalny klient dowie się jak najwięcej. Oszczędzi to wszystkim czasu na niepotrzebne oględziny i spotkania.

Zostań mistrzem słowa i? prawdomówności

Kiedy samochód jest już przygotowany trzeba przygotować ogłoszenie o sprzedaży. Nie próbuj nawet zachwalać pojazdu w sposób niezgodny ze stanem faktycznym. Tanie chwyty sprzedażowe i hasła handlarzy nie działają już na ludzi zbyt dobrze. Mogą wręcz odstraszyć większość potencjalnych zainteresowanych. Jeszcze trudniejsza mogłaby okazać się sytuacja, gdyby ktoś z oglądających odkrył Twoje kłamstewka. Wówczas nic ze sprzedaży nie wyjdzie, a też wściekły zainteresowany może zepsuć Twoją opinię w sieci. A przecież nie taki jest Twój cel.

Mało kto decyduje się obecnie na wstawianie ogłoszenia do tradycyjnych, lokalnych gazet. W dobie powszechnego dostępu do Internetu, również handel używanymi autami przeniósł się do przestrzeni wirtualnych. Istnieje wiele wyspecjalizowanych portali sprzedażowych. Niektórzy preferują korzystanie z grup fascynatów w social mediach. Drugie rozwiązanie jest o tyle praktyczne i naturalne, że jeśli jesteś już członkiem takiej społeczności, łatwiej trafić do ewentualnych zainteresowanych, ponieważ w jakimś stopniu mogliście mieć wcześniej ze sobą kontakt, podczas dyskusji motoryzacyjnych.

W przygotowanym komunikacie zamieść dokładne informacje o parametrach technicznych oraz stanie pojazdu. Warto również zadbać o zebranie wszystkich dokumentów (książka serwisowa, wszelkie rachunki z warsztatów, raport z ASO o oryginalnym przebiegu itp.), jeśli oczywiście je mamy i również dodanie zdania o ich posiadaniu do tekstu.

Jakie czynniki podnoszą wartość auta i o czym warto wspomnieć?

Na pewno wysoko cenione są samochody wszystkich marek (BMW, Mercedes, Audi itp.), pochodzące z polskich salonów oraz bezwypadkowe. Ponadto w pełni udokumentowana historia i niewielka ilość poprzednich właścicieli to kolejne spore atuty.

***

Choć wydawać by się mogło, że samodzielne przygotowanie samochodu do sprzedaży jest żmudne i długo trwa. Nic bardziej mylnego. Oczywiście wymaga trochę więcej zachodu, niż oddanie go pośrednikom, jednak korzyści płynące z tego rozwiązania zdecydowanie przemawiają na jego korzyść. Jeśli pragniemy dostać najlepszą cenę, musimy dać coś od siebie.