Posiadacze magazynu często narzekają na brak miejsca w swoim magazynie. Rozwiązania tego problemu dostarczają twórcy wózków widłowych, tacy jak firma Bendi, która stworzyła nowoczesne rozwiązania dostosowane do magazynów o różnej powierzchni. Wózki widłowe VNA i Reach-truck to produkty konkurencyjne dla przegubowych wózków do wąskich korytarzy Bendi. Wyróżniają się wysoką jakością konstrukcji, nowoczesnymi rozwiązaniami oraz wysoką użytecznością. Podpowiadamy, jak działają wózki VNA i Reach-truck oraz co przemawia za tym, żeby zakupić do swojego magazynu wózki Bendi.

Co cechuje wózki VNA?

Wózki widłowe systemowe VNA to wózki pracujące w niewielkiej szerokości korytarzu, który posiada około 1800 mm. Wózki wszystkich producentów posiadają jedną wspólną cechę, która je wyróżnia, mianowicie jest to bardzo duży korytarz transferowy, którego wartość wynosi około 4,5 do 5 metrów. Korytarzem transferowym nazywamy ilość miejsca, która niezbędna jest do manewrowania wózkiem, mianowicie zawracania nim czy też zmiany miejsca pracy pomiędzy alejkami w magazynie.

Wózki te do pracy w magazynie potrzebują wózków satelitarnych. Jest to rodzaj wózków, które pozwalają operatorowi wyjeżdżać poza teren magazynu w celu załadunku czy też rozładunku przyjeżdżających na miejsce. Z tego powodu decydując się na zakup wózka VNA do kosztów, które będą leżały po stronie właściciela magazynu, doliczyć trzeba także koszt związany z zakupem wózka satelitarnego. W zależności od potrzeb i oczekiwań może on być czołowy lub inny ? ważne, aby był on zewnętrzny.

Cechy wózków Reach-truck

Wózki widłowe Reach truck to z kolei sprzęt niezbędny do pracy na magazynach wysokiego składowania. W tego typu magazynach jest najczęściej niewiele miejsca, a wysokie składowanie może zapewnić dodatkową przestrzeń dla dużej ilości towaru. Wydajność składowania w tego typu miejscach mierzona jest najczęściej szybkością i bezpieczeństwem pracy, które zapewniają wózki widłowe Reach Truck.

Wózki widłowe wysokiego składowania różnią się od siebie poszczególnymi parametrami w zależności od modelu. W przypadku większości z nich maksymalny udźwig mieści się w przedziale od 1600 kg do 2000 kg. Różne modele cechuje także różnorodność wyposażenia dodatkowego, wśród najczęściej spotykanych wyróżnić możemy preselektor wysokości czy też kamerę wideo z kolorowym monitorem.

Cechy wspólne wózków Reach-truck i VNA

Wózki widłowe Reach-truck i wózki widłowe systemowe VNA mają wiele cech wspólnych. Wśród podstawowych wymienić można szerokie korytarze transferowe, konieczność zakupu wózków satelitarnych, potrzebę wygospodarowania przez właściciela magazynu dodatkowego miejsca odkładczego oraz konieczność stworzenia specjalnie dedykowanych systemów prowadzenia.

Zarówno wózek Reach-truck, jak i VNA do sprawnej pracy wymaga bardzo dobrej jakości nawierzchni, to z kolei skutkować może tym, że właściciel magazynu musi ponieść wysokie koszty przy budowie, rozbudowie czy też modernizacji magazynu. Z tego powodu często uważa się, że oba rodzaje tych rozwiązań są przestarzałe.

Dlaczego wózki wysokiego składowania Bendi?

Wózki typu Reach-truck wymagają korytarza roboczego szerokości od 2,7 do 3,2 metra. Wózki Bendi potrzebują znacznie mniej miejsca do zawracania, z tego powodu Twój magazyn może zwiększyć swoją pojemność aż o 30%.

Wśród innych zalet wymienić można możliwość obsługi magazynu jednym urządzeniem zarówno wewnątrz, jak i poza obszarem magazynu. Wózek satelitarny nie jest potrzebny. Wózki Bendi nie wymagają także, aby tworzyć specjalne prowadnice szynowe bądź indukcyjne, co wpływa na brak dodatkowych kosztów. Na niższe koszty inwestycyjne wpływa również fakt, że wózek Bendi nie wymaga idealnie gładkich powierzchni. Te cechy sprawiają, że wózki te są nowoczesnym i lepszym rozwiązaniem.